Karácsonyi készülődés

Holnap van advent első vasárnapja, kezdődhet a karácsonyi készülődés fejben és lélekben. Én ilyenkor már a karácsonyi menün gondolkozom, keresgélek a receptek között, ötletelek. Nálunk nincsenek kőbe vésett hagyományok, szeretjük a jó halászlevet, a halételeket, a pulykát mindenféle formában, a töltött káposztát, a különleges ízeket. Ami tuti hogy lesz: halászlé...igaz még sosem készítettem, mert Apukámnál halászlevénél finomabbat senki sem tudott, de ő már sajnos nincs közöttünk, így rajtam a sor.

Anyu tuti hogy főz szabolcsi töltött káposztát, talán ez az egyetlen olyan étel, ami minden karácsonykor van. Tavaly én is főztem egy jó adagot az ő receptje alapján:

 












Halak közül a harcsa, a lazac és a fogas a nagy kedvenc nálunk. Készítettem már fogasfilét diós bundábangrillezett lazac steaket, mozzarellás harcsafilét, citromos sült pisztrángot.

Fogasfilé diós bundában















Grillezett lazac steak
Mozzarellás harcsafilé

Citromos pisztráng
















Ha a szárnyasoknál maradunk, akkor ezt a göngyölt fokhagymás pulykamellet javasolnám, igazán finom étel.

Göngyölt fokhagymás pulykamell

Süti fronton sem egyszerű a döntés, jól tudom. Ki ne szeretne egy kókuszkockát, pöfeteg kekszet vagy egy finom narancsos-kardamomos kuglófot megkóstolni? Karácsonykor a gyümölcskenyér alap...ahogy a mézeskalács is. Idén szerintem linzert is fogok sütni, kell valami új :)


Kókusz kocka
Pöfeteg keksz


Isteni gyümölcskenyér

Mézeskalács


Narancsos - kardamomos kuglóf



Megjegyzések