Pulyka satay azaz grillezett húsnyárs


 A napokban bővült a szakácskönyv gyűjteményem a Mautner Zsófi - Széll Tamás: Ízek nyomában című kiadványával és meg kell hogy mondjam, nagyon jó.
Csupa olyan étel szerepel benne, mely egyszerűen elkészíthető, minden hozzávaló egy üzletben beszerezhető - okos koncepció volt.

Lapozgattam, örvendeztem a remek ötletek láttán, mert őszintén szólva már kicsit untam azt az X darab ételt, amit mostanában készítettem.... inspirációból ötöst kapott a könyv, Széll Tamás pikáns pulyka satay (szaté) dinnyesalátával és fetasajt-krémmel receptjét kicsit "átdolgozva" készítettem el vacsorára.
A satay friss, üde és könnyű.

Az eredeti recepttel ellentétben, összedobtam hozzá egy kis salátát, kukorica tortillával és joghurtos fehér sajt krémmel tálaltam. Kitűnő lett!
Hozzávalók:

A satay-hoz:
40 dkg darált pulykahús
2 gerezd fokhagyma lereszelve
1 ek gyömbér lereszelve
1 lime reszelt héja és leve
2 szál újhagyma, zöld szára felkarikázva
cayenne-i bors
őrölt kömény
1 ek Worcester-szósz

A sajtkrémhez:
10 dkg fehér sajt
1 nagy pohár görög joghurt
só, bors
citromlé
oregánó

A salátához amit szeretünk, vagy találunk otthon. 
Jelen esetben:
1/4 jégsaláta 
1/2 lilahagyma
1/2 piros kaliforniai paprika
a megmaradt újhagyma fehér szára
lila káposzta
só, bors, olívaolaj 

4 db kukorica tortilla

A darált pulykhúst alaposan összekeverjük a reszelt fokhagymával, gyömbérrel, a lime héjával és levével, sózzuk - borsozzuk. Fűszerezzük még az őrölt köménnyel, a karikára vágott újhagyma zöldjével és a Worcester-szósszal. Jól összedolgozzuk, majd fél tojás nagyságú gombócokat formázunk, amiket rányomkodunk félbevágott hurkapálcikára. Én egy kicsit pihentettem, hogy összeérjenek az ízek. A hurkapálcikával együtt elősütjük forró serpenyőben (grill serpenyőt használtam, de jó a sima serpenyő is), majd sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük a nyársakat. Tálalás előtt készre sütjük őket előmelegített 190 fokos sütőben, kb 8-10 perc alatt. 

A sajtkrémhez villával összetörjük a sajtot és jól kikeverjük a többi hozzávalóval, tálalásig hűtőben tároljuk. 

A salátához mindent vékony csíkokra vágunk, sózzuk-borsozzuk, kevés olívaolajjal meglocsoljuk és némi citromlével frissítjük.

A tortilla lapokat száraz serpenyőben átmelegítjük és tálalhatunk is.

Jó étvágyat hozzá!

Megjegyzések